Bij ondernemen komen veel zaken kijken. Eén van deze zaken is het bijhouden van de administratie. Dit is gelijk een heel belangrijk onderdeel van ondernemen. U bent als ondernemer immers verplicht om btw-aangifte te doen. Daarnaast is het prettig om een goed en betrouwbaar inzicht te hebben in de financiële positie van uw bedrijf. Door een overzicht te maken van omzet en kosten weet u hoeveel winst u genereert of waar de hoogste kostenposten zitten. Een betaalbare boekhouder in breda zal je zeker verder helpen!
Gebrek aan tijd
Naast groei van uw bedrijf kan ook tijdgebrek een reden zijn om uw administratie uit te besteden. Bijvoorbeeld omdat uw werkzaamheden veranderen of als u plotseling meer opdrachten binnenkrijgt. U kunt er dan voor kiezen om de boekhouding niet langer zelf te voeren, maar uit te besteden aan een boekhouder of accountant.
Wat kunt u zelf?
Tot slot is het goed om af te wegen wat u zelf kunt doen. Bent u iemand die trouw de boekhouding bijhoud? Of ziet u door de wirwar van bonnetjes en facturen niet waar u moet beginnen? Met een eenvoudig boekhoudpakket als LiveBoekhouden kunt u veel administratieve taken zelf uitvoeren. Het inlezen van bankafschriften en het automatiseren van voorraden is bijvoorbeeld heel gemakkelijk.
De mate waarin de hulp van een boekhouder of accountant wenselijk is, is per ondernemer verschillend. Zo zijn er ondernemers die de boekhouding grotendeels zelf regelen en de accountant vooral inschakelen voor een gedegen advies, financieel inzicht en controle van de aangifte. Andere ondernemers kiezen er liever voor om zelf alleen facturen te versturen en ontvangen, maar overige administratieve taken, zoals het inlezen van bankafschriften, laten ze uitvoeren door een boekhouder.
Betaalbare boekhouder in Breda nodig?
Neem contact op en wij nemen zo spoedig mogelijk contact met je op!